söndag 2 oktober 2011

Hemmaboda

I helgen har min fina far har fyllt år, vilket har resulterat i en helg hemma (eller borta beroende på hur man ser det). Därför har bloggen haft semester de sista dagarna. Egentligen har det varit ofrivilligt för datorerna hemma tycker inte om mig. Här får ni i alla fall en liten resumé över vad jag har gjort!



Med mig hem hade jag makroner från http://abrickmacaronn.se/, i Lund. Mor min blev jätteglad och föreslog att vi skulle bygga ett torn av dem. SEN åt vi faktiskt dem.







Födelsedagsbarnet fick kalasa på min nya favorit som jag bakat; päronkaka med inkokta päron. Den gick hem förutom hos min bror som skyr mandelsmassa och sötmandel som självaste elden. 


Mor och jag lagade en massa god mat, förstås. Men vad vi gjorde får ni inte se förrän senare!


ÄNTLIGEN var det lördag och lördagsgodis, framför AFV, så kan det bli bättre? (notera naken bror till höger). Har haft världens cravings för m&m:s extremt goda kulor som innehåller crisp. De har varit väldigt svåra att få tag på i Sverige men i veckan snubblade jag över sådana på Tiger. Gissa om jag blev glad, vilken lycka! Dessutom kostade de halva priset mot vad de brukar kosta. 



Jag hann göra några loppisfynd också: en glasform från BodaNova, små bakformar man kan göra söta kakor i, linnehanddukar och en liten glasskål som man kan ha flingsalt i. Detta plus en brosch och en ring för en sammanlagd summa av 130 kronor. Det kallar jag för fynd! Detta ställe måste jag alltid gå till då jag är hemma hos mamma och pappa, dessutom är det inte så långt ifrån där de bor (http://www.kvarnenantik.se).


Min bästa mormor skickade med mig en massa torkade trattkantareller hem som jag kan göra något gott på. Jag undrar vad det ska bli? Har faktiskt aldrig lagat något med trattkantareller tidigare (tro det eller ej) så jag är tacksam för lite tips!

2 kommentarer:

  1. Men nu har ju inte jag någon funktion längre. Jag som trodde att FÅ var det billigaste och bästa. Tallrikar, skålar, godis... :´(
    Ffff...

    SvaraRadera
  2. Haha, du kommer alltid att fylla den funktionen! ;) Ditt godis är det godaste och dina skålar de snyggaste! :)

    SvaraRadera