lördag 8 oktober 2011

Tentaplugg-godis

Idag är det lördag och jag har spenderat hela min vakna tid med att plugga, plugga, plugga. När jag vet med mig att jag måste plugga mycket under en dag (och inte får tappa fokus och göra sånt som att städa, titta på tv och baka) försöker jag sitta på universitetsbiblioteket. Det gjorde jag idag. Dagar som denna förtjänar man verkligen lite godis, tur då att det var lördag. 




                            

Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt inte spenderat HELA min vakna tid framför skolböckerna. Jag har dessutom cyklat runt halva Lund och letat efter en lämplig lunch. Uppenbarligen finns det inga lunchställen öppna vid universitetsområdet under helgerna. Alla ställen jag cyklade runt till var stängda! Fick styra kosan ner mot stan och hamnade tillslut på Widerbergs Charkuteri (http://www.widerbergs.se/) där jag köpte mig en gigantisk baguette som är deras specialité som kallas för just Widerbergare. Den finns i två varianter där den ena är med blandade sorters kött och den andra är med olika ostar. Förutom dessa två har de jättemånga andra sorters smörgåsar och bagels. Min favorit är den med kallrökt lax. Om man kommer till Widerbergs en vardag vid lunchtid är hela stället fullt med folk som trängs och bråkar om de goda smörgåsarna. Om man ska vara säker på att få sin favorit får man se till att vara där i god tid. 



Och så var det dags att sjunka in i böckerna igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar