onsdag 5 oktober 2011

Andra bullar

Jag måste erkänna en sak... 



Det gick sådär att låta bli att gå förbi alla smarriga bullar på stenugnsbageriet idag (http://www.stjakobs.se/). Tänkte i all min hast att jag kunde unna mig en liten, liten bulle bara för att:

- jag var så duktig och inte åt en enda bulle igår då kanelbullens dag var (fråga mig inte hur jag tänkte där).


- jag suttit på föreläsning och faktiskt lyssnat hela dagen. Det hör definitivt inte till vanligheten att jag lyssnar en hel dag.

- jag och K skulle gå en långpromenad som slutade på nästan en och en halv timme. 

- jag kunde byta ut "veckans glass" (ja, vi har faktiskt en sån!) mot en sån här läckerhet istället.





Med i fördärvet tog jag min partner in crime som var väldigt nöjd med sin kanelbulle. Ska dock tillägga att han ville äta sin "veckans glass" efter denna. DÄR fick jag faktiskt sätta ner foten.


Men jag måste säga att det var den bästa bullen jag ätit på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar