fredag 23 september 2011

En teälskares bekännelser

Jag känner nog ingen som tycker om te lika mycket som jag gör. Jag är en riktig tejunkie. Spelar ibland i samma liga som alla kaffedrickare som får magsår av allt kaffe de häller i sig. Fast jag slipper magsåren. Behöver dock gå på toaletten lika ofta, om inte mer.


Speciellt under hösten och vintern ökar tekonsumtionen ordentligt. Det är då det är så mysigt att kura ihop sig under en filt, med en kopp te och en bra bok eller tidning.




Ett av mina favoritteer, grönt te med fläder och äpple, finns att köpa på Tehuset Java (http://www.tehusetjava.se/BizPart.aspx?tabId=54&prod=1845&catId=38). Där var jag idag och shoppade loss. Köpte bland annat en ny påse med mitt kära te i. Just i detta nu sitter jag och smuttar på det nyinköpta teet.



I skolan och på praktiken brukar jag ha med mig min kära och trogne vän Stålgolftermos. Det är en termos man kan dricka direkt ur. En klasskamrat till mig brukar ha allt möjligt i sin. Ibland har hon till och med vin i den (men inte i skolan)! Men min fina termos innehåller endast te. En dag i våras satt jag på mitt kontor, på min dåvarande praktikplats, och höll på att förbereda för dagen. Där satt jag och bläddrade i mina anteckningar samtidigt som jag drack dagens första te. Teet hade jag som alltid i min termos, såklart! Sen hände något som skulle förstöra hela min dag, i alla fall göra den mycket mer svettig... På något vänster lyckades jag välta en pärm som slog till termosen så att den välte på bordet. Ingen skada skedd någon annanstans än PÅ MIN TRÖJA. Teet hade verkligen sprutats ut över hela min tröja. Som tur väl var hade jag med mig en munkjacka den dagen. Den fick vara stängd hela dagen. Gissa om jag höll på att svettas ihjäl!

                     + =



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar