måndag 12 september 2011

Föremål, mellanmål, eftermål

Sedan jag varit liten har jag alltid avskytt fruktsallad. När alla barnen blev glada för att det var fruktsallad med glass till mellanmål var det alltid jag som blev sur.

För ett år sedan när jag var och rotade i skafferiet för att hitta något att knapra på bestämde jag mig för att hacka lite frukt. Det är ju till exempel alltid mycket godare att äta ett uppskivat äpple, i jämförelse att äta det som det är. Så, jag hackade äpple, päron och banan. Tittade lite till i skafferiet och hittade lite olika sorters nötter och frön och hällde det på frukten. Herregud vad gott det var! Efter det har jag börjat göra det till frukost, till mellanmål, till efter träningen eller bara för att äta något gott på kvällen. Ibland brukar jag ha keso till när jag vill lyxa till det lite. Det konstiga är att jag än idag fortfarande inte tycker om den där "klassiska" fruktsalladen, men samtidigt riktigt längta efter min egen. 



Så för den intresserade;
MIN fruktsallad:
- banan
- äpple
- päron
- kiwi
- lätt krossade valnötter
- solrosfrön
- pumpafrön
- linfrön
- keso

Om man vill ha det lite sötare än vad det redan är så är honung väldigt gott till. Prova gärna på detta, jag lovar att det är värt allt hackande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar