torsdag 22 december 2011

Fenixfika

Det finns ett ställe i Emmaboda som jag nästan alltid hamnar på när jag är hemma. Det är ett konditori som heter Fenix. Det är ett fik med en något annorlunda inredning. Hela fiket går nämligen i 50- och 70-talsinredning och det känns som att gå in i en tidsmaskin. Inte nog med att de har en superhäftig inredning så har de också väldigt goda biskvier med tobleronetopping. Det händer att jag köper med mig några stycken till Lund ibland. Andra vet jag vallfärdar för deras chokladbollar. 






Det finns en soffa som  jag och mina vänner alltid sitter i. Det är väldigt sällan vi INTE sitter i den soffan när vi är där. Om den är upptagen av någon kan det faktiskt hända att man råkar slänga ett ont öga. Av någon anledning drar jag parallellen till soffan på fiket i serien Friends. Här har vi suttit otaliga timmar med halvfulla koppar med kallt kaffe och te i kopparna.


För den som skulle råka ha vägarna förbi Emmaboda (vem som nu skulle ha det...) kan jag rekommendera att ta en runda förbi detta konditori. Det har verkligen sin charm.

1 kommentar:

  1. Åh nu blev jag avis igen, vill också sitta på fenix och mysfika med er. Saknar er! Vilka fina bilder du tar Leno! Puss igen

    SvaraRadera