tisdag 27 december 2011

Bland kokböcker och glassmaskiner

God fortsättning! Hoppas ni haft en fin jul. Jag har haft en jättemysig jul och dessutom fått massor av matrelaterade klappar, till min stora glädje. För dig som inte vet så är Leila Lindholm en inspirationskälla både vad gäller matlagning och bakning. Jag fick en av hennes böcker, One more slice, i julklapp av min kära svärmor. Förmiddagen var jag därför bara tvungen att spendera under det varma täcket med näsan i boken. När jag är tillbaka i Lund igen ska det bakas surdegsbröd och pizza så det står härliga till! Och resultatet kommer jag såklart dela med mig av till er kära läsare.

                            

Något annat jag ska göra mängder av är hemgjord glass för jag fick en glassmaskin av min kära mor och far. Den ska invigas under nyårssupén. Och vilken överraskning det var att Leila även har glassrecept i sin bok. Vilken bibel alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar