söndag 11 december 2011

Ett måste för chokladälskaren

Bara för att retas med alla sunda människor som sitter kämpar mot chokladbegäret en söndagkväll som denna... I går kväll åt jag en hemskt god chokladkaka jag måste berätta om. När jag gick förbi Ben & Jerrys och fick syn på den kunde jag bara inte låta bli. Jag hade inget val! Den bara var tvungen att följa med mig hem. Rockslide brownie hette denna gudgåva och var fylld med kolasås och pecannötter. Konsistensen var perfekt och den var alldeles mjuk och krämig, precis som jag vill ha den. Den fick avnjutas med vaniljglass. Mums!



Ikväll har jag ÄNTLIGEN fått upp mina kära kokböcker i den nyuppskruvade bokhyllan som är i köket. Den sista flyttlådan som stått och skräpat i vårt nya hem har faktiskt bara bestått av kokböcker. Men nu är den väck. Det var på tiden!


2 kommentarer:

  1. Åhh,vad fint och hemtrevligt Lina!
    Klart man måste ha bokhyllor för alla kokböcker.
    De kan man ALDRIG ha för många av!
    / Mami

    SvaraRadera
  2. Tack Mami! Det börjar ta sig här hemma nu tycker jag. Skönt! Kraaam

    SvaraRadera