tisdag 24 januari 2012

En mysig helg

Helgen som varit och veckan som börjat har tillbringats med min mysiga moster. I lördags var det dags för årets första grillning. Vi grillade kött som sedan serverades i en toast, nästan som i detta recept, fast med chèvre och ytterfläskfilé istället. Enkelt och supergott! Nej, nu har jag inte tid att skriva mer för jag måste se till så moster inte hittar på något bus. 

 Det har blivit flertalet besök på stenugnsbageriet i stan där moster fått prova på 
världens godaste kardemummabullar. De gick hem även hos henne.

Grill, vin och snölykta är en fin kombination.

Men det har ju sett roligare ut på grillen.

Toast någon?

Godis har det ätits i mängder, dock till en sämre film.
Men vad gjorde det, de gick ju att tröstäta godis.

Sena helgfrukostar är härligt.

Så här mysigt kan det vara att ha en moster på besök!

4 kommentarer:

  1. Moster har haft såå mysiga och goda dagar!! Tack för allt! Vi får göra om det snart - fast jag orkar inte sy fler gardiner... eller jo, kanske för TVÅ kardemumma- eller kanelbullar ;)
    Puss sötaste! <3
    Ffff...

    SvaraRadera
  2. sv: Boken heter Lyxiga Cupcakes och läckra kakor, recept från the Hummingbird bakery i London. Det finns supermånga fina recept i boken och cupcakesen blev fantastiskt goda!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack! Den ska jag se till att bläddra i. Muffinsen såg riktigt goda ut! Ser med spänning fram emot att kanske lägger upp fler inlägg efter bakning ut boken :)

    SvaraRadera