fredag 17 februari 2012

Konsten att äta burgare

Alla har vi våra olika vis att äta hamburgare på. K och jag gör på två helt olika vis när vi äter. Jag har viktiga tillbehör jag inte kan vara utan. Dessa är hamburgerdressing (förstås!), rödlök och sallad. K å andra sidan avskyr dressingen och tycker att ketchup och gurka är ett absolut måste på sina burgare. I en hemskt viktig ordning läggs mina tillbehör, detta är förstås superviktigt. Dressingen i botten av brödet, följt av rödlök. Toppen ska ha ordningen, uppifrån och ner: ketchup, tomat, sallad och ost. Denna ordningen FÅR INTE ändras! För mig är njutningen av en burgare halverad om man inser, efter man gjort i ordning den, att man tagit fel på botten och toppen av brödet så hela burgaren blir upp och ned. Och nej, den går inte att bara vända burgaren, för då kommer ju brödet fel. K lägger precis samma tillbehör på båda sina brödhalvor. Det gör att hamburgaren blir högt som ett torn när han lagt hop den. Trots detta är han mästare på att inte slabba, vilket jag är. Våra servetter brukar vara aningen olika efter våra måltider. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar