onsdag 12 september 2012

Ett år med bloggmat

Bloggen fyllde för några dagar sedan ett år! HURRA! Det har gått så otroligt fort och jag har hunnit göra hela 162 inlägg. Jag har gjort ett tappert försök att resumera det gångna året med mina bästa recept eller mest minnesvärda inlägg. Väldigt tidigt insåg jag att det skulle bli mååånga inlägg jag ville nämna. Därför har jag valt att göra två inlägg, ett med mat och ett med sötsaker. Ikväll får ni se det ena inlägget med mat. Förbered dig på ett gäng med bilder. Hurra hurra hurra!






Förrätt kan vara så himla gott. En kväll för många månader sedan gjorde jag och K en hel middag med bara förrätter. Tre av mina absolut godaste förrätter blev det. De kan du hitta här.


Den bästa chili con carnen med öl, kantarellfond och bacon är ett recept jag håller varmt om hjärtat. Receptet hittade jag för länge sedan i en gammal Allt om Mat-tidning där den vunnit pris för bästa chiligryta. Här kan du klicka för receptet. 


Den här vintriga salladen har blivit ett recept min kära mor har pratat om sedan jag lagade det till henne och resten av familjen. Det är en god och mättande sallad med massa goda saker på. Dessutom är den färgglad också. För receptet klicka här.


Vid årets första utomhusmiddag i den nya lägenheten åt vi hemgjord pizza. Inte vilken hemgjord pizza som helst utan den med den godaste pizzadegen. Här finns receptet. 


Det bästa picknick- eller buffébrödet tycker jag är det här tortanobrödet som man kan fylla med vad man vill, nästan. Här finns det receptet. 


Den här riktigt goda och mustiga morrotssoppan med ingefära och lax är verkligen ett av mina bästa recept. Dessutom går det snabbt att laga soppan. Den förtjänar en plats i det här inlägget. För recept klicka här.


En relativt nyfunnen favoriträtt är den här köttfärsfyllda auberginen. God och utan så mycket kolhydrater. Här finns receptet. 


En annan favoritsallad är den här med chèvre och bacon. Den är väldigt dekorativ och lite annorlunda att äta. Jag tar ett blad, viker ihop den och äter salladen med händerna. Här finns receptet.

Det här var mina utvalda inlägg för det gångna året. Nästa inlägg kommer bli i samma anda med mina bästa sötsaker. Alla kanske inte hör till de bästa recepten. Det kan hända att det kommer med en del halvlyckade recept också men å andra sidan har de varit minnesvärda. Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar