lördag 4 augusti 2012

Den stora lilla gurkplantan

Just i detta nu sitter jag på trappen i solskenet och beskådar den lilla slang-gurkplantan jag och mor min planterade för några helger sedan. Den har nu vuxit sig till det fyrdubbla och den har redan tre kommande gurkor där blommorna vissnat ned. Plantan kollar jag till flera gånger per dag. Jag pratar med den, vattnar den och ser till att den sakta men säkert letar sig upp på tråden jag knutit upp mot husväggen. Måtte det nu bli stora fina gurkor!


2 kommentarer:

  1. HEJ DÄR!
    Hittade din blogg nu precis efter lunch och har sedan dess gått igenom samtliga inlägg och jag bara ÄLSKAR DEN!

    Fantastiskt fina bilder och recept!
    Ångrar att jag åt 2kokta ägg till lunch nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tusen tack! Det är härliga kommentarer som de här som gör att det är ännu roligare att dela med sig av sina recept man samlat på sig under åren. Åter igen, stort tack! Trevlig läsning!
      Kram Lina

      Radera